Mer färger, mindre grönsaker

Sommaren är knappt slut, men jag har redan börjat planera för vad som ska växa på min lilla balkong nästa sommar. Idag har jag klippt ner nästan all indiankrasse, som är helt nerlusad med bladlöss. Kan dom inte ge sig på någonting lite längre ner istället för att besvära sig med att ta sig upp till min grönska på sjunde våningen? Tomatplantorna ger hyffsad skörd, men jag tror att det blir färre nästa år, de tar så himla stor plats!

Så jag gick lite tokig på Odla.nu och beställde sockerärtor och luktärt som tar liten plats om jag skaffar en spaljé och låter det slingra runt räcket på balkongen. Dessutom blir det rosa och blått genom pflox oxh tvillingsporre.

                                

 

 

1 kommentar

Filed under odling

One response to “Mer färger, mindre grönsaker

  1. Pingback: Vårens odling | rubus arcticus

Kommentera

