Väntans tid är lång så in i..

Fem dagar kvar till beräknad nedkomst och jag försöker fylla mina dagar så gott det går. Diska-dammsuga-handla-laga mat-tvätta.. Och idag har jag planterat om blommor och ska göra nått litet höst- och vinterarrangemang på uteplatsen.

Min gullranka höll på att tippa av sin egen vikt, så den blev hårt klippt och sen omplanterad. Så jag har många långa skott som håller på att rotas och som jag sen ska ge bort.

Gullrankan före..

 

Gullrankan efter.

Den enda chilin som har fått överleva efter sommaren är denna, Hungarian Hot Wax.

Hungarian Hot Wax

Vidare i köket passade jag på att plantera om kryddorna jag köpte hör om dagen. Timjan och oregano i varsin zinkkruka, hoppas att de trivs så jag har färska kryddor hela hösten.

Färska och torra kryddor

Min aloe vera gick inte heller säker, och nu har jag delat på de två som var i samma kruka och klippte bort ganska mycket fult från den ena.

Iron Man-nallen med aloe veraplantorna

På uteplatsen har jag precis planterat ner jordgubbarna och smultronen i rabatten, och fick då en enorm kruka med massa fin jord kvar. Så idag köpte jag lite ljung och silvermix. De är inte planterade ännu, det får nog bli imorgon då jag måste ta mig en tur ut i skogen och klippa mig lite en och gran för att få lite mer vintergrönska i krukan.

Inte alls klart än..

1 kommentar

Filed under Grönt, Hemmet

One response to “Väntans tid är lång så in i..

  1. Hoppas att allt är bra med dig!? 🙂 Har du blivit mamma!? 🙂 Grattis i så fall.
    Ville mest kika in och önska dig ett bra år 2013.
    Ta hand om dig.

Kommentera

